HealthOnline cikkek

Ország:

Témakör: Minőségügy

Betegfelmérés az angol háziorvosok körében

Az angol egészségügyi minisztérium nyilvánosságra hozta a legfrissebb GP betegfelmérést.

A felmérés a betegeknek a helyi NHS szolgáltatásoknál szerzett élményeit értékeli. A válaszok információval szolgálnak az alapellátó trösztökről (PCT-k) és a helyi szolgáltatásokról. Az Ipsos MORI által végzett felmérésben az Angliában nyilvántartott betegek vettek részt 2011. július és szeptember között. A felmérés eredményei közt a következők emelhetők ki:

• Az alapellátási szolgáltatások országos teljesítménye magas
• A betegek 88%-a értékeli összességében jónak a GP praxisnál szerzett tapasztalatát
• A betegek 88%-a tudott időpontot kapni a háziorvosi rendelőnél a legutóbbi próbálkozásuk alkalmából, bár a betegek 12%-ának újra kellett hívni
• A betegek 93%-a kényelmesnek találta a kijelölt időpontot
• A betegek 79%-a az előjegyzés tapasztalatát jónak találta
• A betegek 93%-a bizalmat érez a legutóbb felkeresett háziorvos iránt
• A betegek 81%-a meg van elégedve a rendelési idővel

2011 júliusától kezdődően a betegfelmérést minden félévben elvégzik (júliusban és januárban). Az új felmérés lehetőséget nyújt a betegek számára, hogy véleményt mondjanak a háziorvosi szolgáltat és néhány NHS szolgálat tapasztalatairól. A kérdések a praxis elérhetőségét érintik, mint előjegyzés, a recepció élményei, az orvosi konzultáció, valamint egyéb szolgáltatásokat, mint a fogászati ellátás és az ügyeleti ellátás. A közzétett adatok PCT és országos szinten állnak rendelkezésre. A felmérés eredményei a „GP patient survey” webhelyen érhetők el. (SZL)

Forrás:
Results of GP patient survey. Department of Health, http://www.dh.gov.uk/health/2011/12/gp-patient-survey/ (letöltés dátuma: 2011.12.23.)

GP patient survey website
http://www.gp-patient.co.uk/results/

Megjelenés dátuma: 2011-12-27 11:04:57