HealthOnline cikkek

Ország: Egyesült Királyság

Témakör: Népegészségügy

A betegek elégedettek az új "NHS 111" hívószolgálattal

A 999-es sürgősségi számtól elkülönült, könnyen emlékezetbe véshető 111-es hívószámot kedvezően fogadták a betegek.

A brit kormány által bevezetett nem sürgősségi telefonos egészségügyi szolgálat értékelése úgy találta, hogy a hívást végző személyek 92%-a elégedettségét fejezte ki. A University of Sheffield által közzétett jelentés szerint a NHS 111 elérte a célját azzal, hogy a betegeket azonnal a megfelelő helyre irányította. (Előzmény: https://era.aeek.hu/teljes-HealthOnline-cikk.php?id=2393 )

A kísérleti projekt négy helyszínén túlteljesítették a 30 mp alatt válaszolt hívások számára vonatkozó országos előírásokat. A válaszadók 93%-a érezte úgy, hogy a szolgálat által nyújtott tanácsok segítséggel voltak, 86% pedig be is tartotta a nyújtott tanácsokat. Szintén 86% mondta, hogy világos volt számukra mikor kell a 111-es hívószámot használni és újra igénybe vennék hasonló probléma esetén.

A jelentés azonban arra is rámutatott, hogy az NHS 111 nem javította a hatékonyságot az NHS egészségügyi szolgálatán belül. Eszerint nem történt jelentős változás a sürgősségi mentőszolgálat hívásában és a sürgősségi/ baleseti ellátás igénybevételében. A nem sürgősségi telefonszám bevezetése korábban aggodalmat és bírálatot vont maga után az egészségügyi szakemberek, a szakszervezetek, a beszállítók és a politikusok részéről amiatt, hogy munkahelyvesztéssel járhat és kockázatot jelenthet az ellátás minőségére nézve. (SZL)

Forrás:
Patients 'satisfied' with NHS 111. Public Service, http://www.publicservice.co.uk/news_story.asp?id=21286 (letöltés: 2012.10.30.)

Megjelenés dátuma: 2012-10-30 13:54:06