HealthOnline cikkek

Ország: Egyesült Királyság

Témakör: Népegészségügy

Angliában minden negyedik kórházban hiányosságok találhatók az ellátás minőségében és biztonságában

Az angliai egészségügyi ellátókat szabályozó Care Quality Commission szerint az NHS kórházak negyedében problémák vannak az ellátás minősége és biztonsága terén.

Az idáig végzett legátfogóbb vizsgálat szerint a 161 akut kórházi trösztből 44 (27,3%) teljesítménye aggodalomra ad okot. Néhány területen a teljesítmény annyira elégtelen, hogy már veszélyt jelent a betegek számára. Az ellátás minőségét és biztonságát egy új értékelési rendszer szerint végezték (intelligens monitorozás), amely 150 országos, az egész NHS-re kiterjedő minőség és biztonság mutatót tartalmaz.

A 161 trösztöt meglévő bizonyítékok alapján hat kockázati fokozatba helyezték. Ezek közül az első a legproblémásabb, a hatodik a legkevésbé. A fokozatba való kijelölés a trösztök teljesítményének különböző kritériumok szerinti értékelése alapján történt. Az elsőbe 24 tröszt, a másodikba 20 tröszt került - a hat közül a CQC ezen két kategória miatt aggódik leginkább. A szabályozó hatóságot az intelligens monitorozás fogja irányítani annak eldöntésében, hogy mely kórházakat kell legsürgősebben ellenőrizni. A 24 problémás trösztből 11 már vizsgálati eljárás alatt van a Mid Staffordshire botrány utáni alaposabb ellenőrzések következtében.

A vizsgálat kritériumai között a következők találhatók:
- Várakozási idő a sürgősségi osztályon, a háziorvosi beutaló után, rákbetegség esetén
- A betegek orvosokba és ápolókba helyezett bizalma
- A kórházi fertőzések aránya, azon stroke betegek aránya, akik érkezésük után egy órán belül részesültek képalkotó eljárásban
- Betegbiztonsági esetek és "soha elő nem fordulható" esetek (pl. helytelen láb amputálása)
- Betegek fájdalmának menedzselése
- Segítség mértéke étkeztetés során

A CQC által "füst érzékelők"-nek nevezett kritériumok riasztást adnak az elvárt teljesítménytől eltérő kórházakról és tartalmaznak halálozási rátákat is.

Az új intelligens monitorozási eszköz lehetővé teszi az ellenőrök számára, hogy világos képet nyerjenek egy NHS ellátó problémás területeiről. A rendszerben használt indikátorok számos információra terjednek ki, mint a betegek tapasztalata, a személyzet tapasztalata és a teljesítmény. Az indikátorok öt fontos kérdést fednek le: a szolgáltatás mennyire biztonságos, eredményes, gondoskodó, válaszadó és jól vezetett. Bár az indikátorok kérdéseket tesznek fel az ellátás minőségéről, a végső elbírálásban nem lesznek elszigetelten felhasználva, hanem más tényezőkkel együtt, mint az ellenőrzés kimenetele, az intelligens monitorozás elemzése, az ellátótól és más szervezettől származó helyi információk. Az indikátorokat a CQC számára rendelkezésre álló adatok felhasználásával hozták létre. Az adatok forrásai között találhatók kórházi statisztikák, esemény jelentések, országos fekvőbeteg felmérések, betegek tapasztalatainak jelentései, NHS dolgozó felmérések, rezidens felmérések, elektronikus személyzeti nyilvántartás, dolgozók által CQC-nak jelentett problémák. (SZL)

Forrás:
Hospital Intelligent Monitoring. Care Quality Commission, http://www.cqc.org.uk/public/hospital-intelligent-monitoring
Intelligent monitoring: Indicators and methodology. Care Quality Commission, http://www.cqc.org.uk/sites/default/files/media/documents/20131022_intelligent_monitoring_indicators_and_methodology_v10_for_publication.pdf
Denis Campbell: NHS watchdog concerned over care and safety at one in four hospitals. The Guardian, http://www.theguardian.com/society/2013/oct/24/nhs-watchdog-care-safety-hospitals-england (letöltés: 2013.10.28.)

Megjelenés dátuma: 2013-10-29 14:54:56