HealthOnline cikkek

Ország: Észtország

Témakör: e-egészségügy

Észtország: bevezették az e-mentés alkalmazást

Az új alkalmazás elősegíti az információcserét a telefonos ügyfélszolgálat, az egészségügyi információs rendszer, a mentőautó és a kórház sürgősségi osztálya között.

Az észt e-Egészségügyi Alapítvány innovációja integrált platformot biztosít az információcseréhez a telefonos ügyfélszolgálat, az egészségügyi információs rendszer, a mentőautó és a kórház sürgősségi osztálya között. Az új alkalmazástól a szolgáltatások minőségének és hatékonyságának fejlesztését, valamint jobb áttekinthetőségét várják. 2015-ben számos mentő vezette be az alkalmazást.

A telefonos ügyfélszolgálatok a riasztást követően felveszik a kezdeti információkat a betegaktába, és megosztják azt a mentőszolgálatok dolgozóival, akik tableteiken keresztül kapják meg az információt. A mentőszolgálatok dolgozói a beteg azonosító kódja alapján útközben a beteghez rá tudnak keresni a beteg kórtörténetére, valamint az előző kezelések dokumentációjára. A betegaktát elérhetővé teszik a legközelebbi kórház sürgősségi személyzete, a beteget kezelő háziorvos és szakorvosok számára. A páciensek a Betegportálon keresztül tudnak hozzáférni a sürgősségi ellátás dokumentációjához. Az elektronikus betegaktákon keresztül a mentők teljesítményüket is elemezni tudják.

Forrás: Sikkut, R.: E-ambulance solution implemented. HSPM, 2016. március 21. http://www.hspm.org/countries/estonia05112013/countrypage.aspx

Megjelenés dátuma: 2016-04-05 09:14:06