HealthOnline cikkek

Ország: Egyesült Királyság

Témakör: Minőségügy

Az NHS munkavállalók 2018-as véleményfelmérésének eredményei - Anglia

Az NHS dolgozóinak véleményét 2003 óta évi rendszerességgel mérik fel. A felmérés a dolgozók NHS szervezetekben szerzett tapasztalatait térképezi fel, ezáltal fontos információt nyújt a munkaadóknak és az NHS vezetésének egyaránt.

A felmérésben való részvétel az NHS trösztök számára kötelező, a nem tröszt formában működő szervezeteknek (pl. CCG-k) önkéntes. A felmérés az alapellátás dolgozóit nem érinti. 2018 szeptembere és decembere között több mint 1,1 millió NHS dolgozót kértek fel válaszadásra, több, mint 300 NHS szervezet, köztük a 230 tröszt mindegyike részt vett benne. A dolgozók papír alapú kérdőívet, vagy e-mailben a kérdőív online verzióját tartalmazó linket kaptak. 497 117 fő válaszolt a kérdőívre (kb. 400 ezer online formában), a válaszadási arány 46 százalékos volt. Az NHS megbízásából a Picker-nél található Felmérés Koordinációs Központ végezte a feldolgozást.

A dolgozók 36,3 százaléka elégedett a fizetésével, ez 5 százalékponttal magasabb, mint 2017-ben volt, de alacsonyabb a 2016-os 36,8 százalékos eredménynél.

A személyzet 27,8 százaléka tapasztalt a megkérdezést megelőző hónapban olyan hibát, kvázi hibát vagy váratlan eseményt, amely sérülést, problémát okozhat a betegeknek, itt az arány 3 százalékponttal magasabb volt, mint 2017-ben. 58,2 százalék nyilatkozta, hogy a szervezete megfelelően kezeli azokat a munkatársakat, akik a váratlan eseményekben, hibákban érintettek. Ez a mutató javult az előző évhez képest.

A dolgozók 28,6 százaléka szerint a munkahelyüknek vannak pozitív intézkedései a foglalkoztatottak egészsége és jólléte érdekében, ez 3 százalékkal alacsonyabb, mint 2017-ben. 27,6 százalék tapasztalt a megelőző évben a munka okozta izom- és csontrendszeri problémát. 39,8 százalék nyilatkozta, hogy az előző 12 hónapban a munkával kapcsolatos stressz miatt nem érezte jól magát, ez az elmúlt 5 évben a legmagasabb arány volt. Az egészségre és jóllétre vonatkozó kérdések összefoglaló értékelésben kismértékű romlás következett be (5,9 pont a lehetséges 10 pontból, 2017-ben ez 6 pont volt).

A dolgozók 46,1 százaléka elégedett volt azzal, ahogy a munkahelyük értékeli a munkájukat. Ez 3 százalékos javulás 2017-hez képest. 56,5 százalék elégedett volt a jó munkáért kapott elismerésekkel, ez szintén javuló tendencia. Összességében javult az elvégzett munka értékelésének minőségére nyújtott pontszám is (5,5 a lehetséges 10 pontból).

Teljes kérdőív és eredmények: http://www.nhsstaffsurveyresults.com/

A Nuffield Trust közgazdásza szerint aggasztó az NHS munkatársak jóllétének csökkenése. Ez nem csupán a dolgozókat érinti, hanem a betegekre is hatással lehet. Csökken azok aránya, akik elégedettek a betegeknek nyújtott ellátás minőségével (az elégedettek aránya 2018-ban 80,7 százalék, 2016 óta - akkor 82,7 százalék volt - csökken). Ezzel együtt nőtt a betegeket veszélyeztető hibát érzékelők aránya is.

Források:
Downturn in NHS staff wellbeing will have a knock on effect on patients - John Appleby. 26/02/2019. https://www.nuffieldtrust.org.uk/news-item/downturn-in-nhs-staff-wellbeing-will-have-a-knock-on-effect-on-patients-john-appleby

NHS Staff Survey 2018. National results briefing. http://www.nhsstaffsurveys.com/Caches/Files/ST18_National%20briefing_FINAL_20190225.pdf

Megjelenés dátuma: 2019-03-01 14:47:38